Your browser does not support JavaScript!

9 فایده واجبی در طب سنتی

16 آبان 1400

واجبی یا نوره پودر سفیدرنگی است که علاوه بر رفع موهای زائد بدن، فواید بسیاری دارد. در این مقاله قصد داریم در مورد فواید واجبی در طب سنتی، خواص و موارد مصرفی پودر نوره صحبت کنیم. امروزه استفاده از واجبی با تولید محصولات موبر جدید که اکثرا دارای مواد شیمیایی هستند، به فراموشی سپرده شده است. افراد ترجیح می دهند از محصولات شکیل امروزی استفاده کرده و یا راه های گران تر را انتخاب کنند. اما در این جا قصد داریم شما را با حقایقی در مورد فواید واجبی در طب سنتی آگاه کنیم.


فواید واجبی در طب سنتی چیست؟


•    تفاوت نوره سنتی و جدید
•    موارد مصرفی پودر نوره
•    استفاده از نوره جهت پیشگیری و درمان سرطان
•    استفاده از نوره جهت استحکام استخوان ها
•    استفاده از نوره جهت درمان غلبه سودا در بدن
•    درمان سردمزاجی افراد یکی دیگراز فواید واجبی در طب سنتی
•    درمان زگیل تناسلی با استفاده از نوره یا واجبی
•    درمان زگیل تناسلی با استفاده از نوره یا واجبی
•    جلوگیری و یا درمان تیرگی پوست یکی دیگر از موارد مصرفی پودر نوره 


فواید واجبی در طب سنتی چیست؟


استفاده از واجبی غیر از نظافت و پاکیزگی مزایایی نظیر پیشگیری از برخی بیماری ها و درمان آن ها دارد. اگر فواید واجبی در طب سنتی را بدانید شگفت زده خواهید شد و حتما استفاده از آن را در برنامه نظافت خود می گنجانید. این ماده از آهک، گوگرد و آرسنیک تشکیل شده است. آرسنیک ماده ای ضد سرطان است که اتفاقا بسیاری از کشورها وارد کننده این ماده مهم جهت استفاده در داروهای شیمی درمانی هستند. به همین جهت شاید از زبان بسیاری شنیده باشید که استفاده از نوره یا واجبی خاصیت ضدسرطانی دارد. در اسلام نیز روایات بسیاری داریم که استفاده از این پودر مستحب بوده و بسیاری از ائمه روایات مختلفی در مورد خواص و فواید واجبی در طب سنتی نقل کرده اند.
در ادامه به برخی از فواید واجبی در طب سنتی اشاره می کنیم.
•    واجبی و یا پودر نوره همان طور که در بالا نیز ذکر شد به دلیل وجود ماده آرسنیک خواص ضدسرطانی دارد. به طوری که غیر از حذف موهای زائد، مواد زائد بدن را نیز از بین می برد. به طور مثال استفاده از واجبی در زیر شکم نه تنها موهای زائد آن قسمت را از بین می برد بلکه برای بیماری های مربوط به کلیه، مثانه و همچنین از بین بردن سلول های سرطانی در آن قسمت و زیر بغل بسیار تاثیرگذاراست. 
•    از ابتلا به قارچ های پوستی جلوگیری می کند.
•    ازابتلا به عفونت های واژن و رحم جلوگیری می کند.
•    کم خونی را درمان می کند.
•    تقویت کننده قوای جنسی است.
•    همچنین به درمان بواسیر و درد استخوان نیز کمک می کند.
•    سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. 
•    باعث روشن تر شدن و لطیف تر شدن پوست می شود. به همین جهت برخی از افراد درمان لک و تیرگی های پوستی، زگیل و همچنین جوش را از فواید واجبی در طب سنتی می دانند.
•    واجبی بدن را سرحال و بانشاط می کند. ضعف جسم و بدخوابی را نیز درمان می کند.
•    استفاده مداوم از نوره از لاغری بیش از حد افراد جلوگیری می کند.
•    برای بیماری هایی مانند نازایی و ام اس بسیار مفید است.


تفاوت نوره سنتی و جدید


عمده تفاوت نوره سنتی و جدید در مواد تشکیل دهنده آن است. همان طور که می دانید آهک، گوگرد و آرسنیک از ماده های اصلی تشکیل دهنده نوره هستند. امروزه کارخانه های تولیدی بسیاری مشغول به تولید نوره هستند که اغلب با اضافه کردن اسانس برای خوشبوکردن پودر، آن ها را در بسته بندی های مختلف روانه بازار می کنند. این نوره های جدید اکثرا بدون آرسنیک هستند. در نتیجه تنها خاصیت آن ها از بین بردن موهای زائد خواهد بود. حال این آرسنیک خارج شده از نوره به دلیل خاصیت ضدسرطانی از ترکیبات نوره خارج شده و به کشورهای دیگر جهت تولید داروهای شیمی درمانی صادر می گردد. 
نوره سنتی در حقیقت نوره ای است که به ترکیبات آن هیچ ماده ای مانند اسانس ها (جهت خوشبو شدن پودر) اضافه نشده و در عین حال هیچ ماده ای مانند آرسنیک از آن جدا نشود. اگر برای از بین بردن موهای زائد بدن و همچنین بهره مندی از فواید واجبی در طب سنتی علاقه مند به استفاده از این پودر موبر هستید به شما پیشنهاد می کنیم نوره اصل و سنتی را انتخاب کنید زیرا نوره های بسته بندی شده در بازار دارای ترکیبات شیمیایی بوده و اصلا خواص نوره سنتی را ندارند.


موارد مصرفی پودر نوره


در این بخش برخی ازمهم ترین موارد مصرفی پودر نوره را به شما معرفی می کنیم.



استفاده از نوره جهت پیشگیری و درمان سرطان


در قسمت فواید واجبی در طب سنتی به صورت خلاصه به برخی از مهم ترین خواص نوره اشاره شد. دراین بخش بهتر است کمی علمی تر به بحث در مورد موارد مصرفی پودر نوره بپردازیم. همان طور که متوجه شدید یکی از مهم ترین دلایل برای استفاده از نوره خاصیت ضدسرطانی بودن آن برای بدن است. به همین جهت افراد سالم بهتر است جهت پیشگیری از سرطان هایی مانند خون، پوست، سینه و غیره حتما از نوره استفاده کنند. در برخی روایات آمده که استشمام بوی نوره باعث جلوگیری از سرطان خون و استفاده از آن در زیربغل باعث جلوگیری از سرطان سینه می شود. افرادی هم که دچار بیماری سرطان هستند جهت درمان و جلوگیری از رشد سلول های سرطانی بهتراست از نوره استفاده کنند.


استفاده از نوره جهت استحکام استخوان ها


یکی دیگر از فواید واجبی در طب سنتی درمان پوکی استخوان و تقویت و استحکام استخوان ها و مفاصل است. این ماده غنی از کلسیم بوده و برای تقویت استخوان ها مفید است. پس از استفاده از آن برای لطیف تر شدن و التیام استخوان ها می توانید از روغن زیتون یا بنفشه استفاده کنید و بدن خود را ماساژ دهید.


استفاده از نوره جهت درمان غلبه سودا در بدن


استفاده از نوره برای مزاج های سرد و خشک بسیار موثر است و بیماری های با منشا سودا را درمان می کند. همچنین باعث شادابی پوست و بدن می شود. استفاده از نوره عرق سوزی را درمان می کند.


درمان سردمزاجی افراد یکی دیگراز فواید واجبی در طب سنتی


همان طور که قبلا نیز به این موضوع اشاره شده است، واجبی سردمزاجی خانم ها و آقایان را برطرف کرده و نیروی جنسی را تقویت می کند. بنابراین بهتر است از آن در نقاط زیربغل، کشاله ران و همچنین پشت زانوها استفاده کرد.


درمان زگیل تناسلی با استفاده از نوره یا واجبی


امروزه ابتلا به زگیل های تناسلی در خانم ها بسیار شایع است. زگیل تناسلی بر اثر عفونت های ناشی از پاپیلومای انسانی به وجود می آید. این بیماری تشخیص راحتی دارد اما درمان آن ممکن است چالش برانگیز باشد. غیر از راه های درمانی که پزشک متخصص تجویز می کند استفاده از پودر نوره می تواند در درمان بسیار تاثیرگذار باشد. البته توجه داشته باشید که ممکن است پس از استفاده از آن احساس سوزش، درد و حتی زخم در ناحیه مورد نظر داشته باشید. 


جلوگیری و یا درمان تیرگی پوست یکی دیگر از موارد مصرفی پودر نوره 


شاید اولین دغدغه بزرگ خانم ها از بین بردن موهای زائد بدن و دومین دغدغه آن ها در زمینه بهداشت و زیبایی رفع تیرگی برخی نقاط از بدن آن ها باشد. معمولا بسیاری از خانم ها از تیرگی زیر بغل و کشاله ران و ناحیه تناسلی خود رنج می برند. در کنار فواید واجبی در طب سنتی این مورد را هم اضافه کنید که استفاده از نوره به روشنی و شادابی پوست منجر می شود. استفاده از انواع مواد شیمیایی، تعریق زیاد، پوشیدن لباس های تنگ و استفاده مکرر از تیغ و ژیلت باعث تیرگی رنگ پوست می شود. بنابراین بهترین راه استفاده از واجبی است که با یک تیر دو نشان بزنید.
غیر از تیرگی نواحی که گفته شد برخی از افراد در نقاطی از بدن مانند سر زانوها و آرنج ها نیز دچار تیرگی و زمختی پوست هستند. برای برطرف کردن تیرگی ها، لطیف و شفاف تر شدن پوست آن قسمت ها می توان از نوره استفاده کرد. 

 

درمان-تیرگی-پوست.jpg


لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید
        مشاهده نظرات