Your browser does not support JavaScript!

تشخیص نوره اصل از تقلبی + قیمت

19 آذر 1400

تشخیص نوره اصل از تقلبی


شاید تشخیص نوره اصل از تقلبی برای شما سخت باشد و به هر فروشنده ای اعتماد نکنید. نوره اصل معمولا از آهک و ماده ای به نام زرنیخ تشکیل شده است. زرنیخ خود دارای گوگرد و آرسنیک که ماده ای درمانی است، می باشد. بوی بد ناشی از استفاده از نوره نیز به دلیل وجود گوگرد در ترکیبات آن است.

حال برای آن که بتوان راه تشخیص نوره اصل از تقلبی را فهمید می بایست به نکات مهم زیر توجه کرد:

 

نوره یا واجبی زرنیخ دار



ابتدا اینکه نسبت زرنیخ و آهک در این پودر می بایست به گونه ای باشد تا خواص درمانی بهتری داشته باشد. معمولا نسبت 1 به 6 زرنیخ به آهک ترکیب خوبی است که غیر از زدودن موهای زائد از بدن خاصیت درمانی هم دارد. این ترکیب در مدت زمان 4 تا 5 دقیقه موهای زائد را از بین می برد. این پودر شبیه به آرد نخودچی بوده و رنگ متمایل به زرد کمرنگ دارد. اما نسبت 1 به 12 آن هم برای مصارف درمانی و موبری استفاده می گردد که رنگ آن به کرم نزدیک تر بوده و زمان موبری بیشتری نسبت به ترکیب 1 به 6 دارد.


تشخیص نوره اصل از تقلبی از رنگ آن

 

نوره اصل رنگ طلایی و زرد دارد که البته امروزه واقعا کمیاب شده و به سختی می توان آن را تهیه کرد. بنابراین هر چه رنگ پودر موبر به سفیدی نزدیک تر باشد یعنی دارای خاصیت درمانی کمتر بوده و نوره اصل نیست. در نظر داشته باشید که نوره های با رنگ متمایل به سبز از بی کیفیت ترین نوره های موجود در بازار هستند.

تشخیص نوره اصل از تقلبی، از بوی آن

 

نوره اصل بوی تندی دارد اما خیلی آزاردهنده نیست. در حالی که پودرهای موبر تقلبی امروزی بسیار بدبو بوده و واقعا اذیت کننده هستند.


از کجا نوره اصل بخریم ؟ 

 

با توجه به موارد تقلبی زیادی که در بازار زیاد شده است، برای خرید واجبین اصل و با کیفیت از طریق شرکت های تولید کننده پودر موبر که نشان استاندارد و ایزوهای بهداشتی دارند، اقدام نمایید و با اطمینان خاطر استفاده کنید.
یکی از شرکت های معتبر و قدیمی در حوزه تولید پودر موبر صورت و بدن، شرکت ارمغان شیمی سبز (شرکت تولیدی پاک تن سابق) است که محصولات خود را با نام های تجاری پاکتن، آیسان و آیتن عرضه میکند.این محصولات به دو دسته پودرهای موبر بی بو و معطر تقسیم شده اند و در بسته بندی های زیبا در اختیار مصرف کنندگان قرار میگیرد.

خرید-انواع-پودر-موبر-آیتن.jpg

 


لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید
        مشاهده نظرات