Your browser does not support JavaScript!

تاثیر استفاده از نوره (واجبی) در درمان 5 بیماری

1 آذر 1400

درمان و پیشگیری برخی بیماری ها با استفاده نوره (واجبی یا واجبین)


نوره ماده ای موثر بر رفع موهای زائد است که از سالیان دور تا به امروز مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده در گذشته به صورت سنتی مصرف می شد. اما امروزه بیشتر در بسته بندی های مختلف با برندهای متفاوت در بازار وجود دارد. مواد تشکیل دهنده اصلی نوره آرسنیک، فسفر و گوگرد هستند. استفاده از نوره نه تنها باعث از بین رفتن موهای زائد در نواحی مختلف بدن می شود بلکه درمان کننده و پیشگیری کننده از بسیاری از بیماری هاست که قصد داریم در این مقاله به برخی از مهم ترین آن ها بپردازیم.

 

آنچه خواهیم خواند: 

•    درمان عفونت قارچی واژن با استفاده از نوره
•    واجبین و تاثیر آن بر سرطان
•    خواص نوره در درمان بواسیر
•    تاثیر واجبی بر زگیل تناسلی
•    مزایای دیگر استفاده از نوره یا واجبی
•    طرز استفاده ازنوره

 

درمان عفونت قارچی واژن با استفاده از نوره


اگر دارای عفونت قارچی واژن هستید می توانید آن را با درمان خانگی با استفاده از نوره برطرف کنید. برای شناخت و چگونگی استفاده از این روش بهتر است ابتدا با بیماری عفونت قارچی واژن و علائم آن آشنا شده سپس به سراغ درمان آن بروید.


عفونت قارچی واژن چیست؟


عفونت قارچی واژن در خانم ها یکی از بیماری شایع در دستگاه تناسلی است. در برخی از مواقع که درجه این عفونت شدید نباشد می توان آن را با نظافت از بین برد. در این صورت ممکن است به صورت مقطعی درمان گردد. اما زمانی که این عفونت مزمن شود می بایست از درمان های دیگر استفاده کرد. در زمان ابتلا به عفونت قارچی ممکن است فرد دچار خارش و سوزش در آن ناحیه شده و حتی گاهی بوی نامطبوعی در ناحیه تناسلی به وجود آید. یکی از دلایل ابتلا به عفونت قارچی در زنان استفاده از نوع روش از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی بدن است. مثلا اگر برای رفع موی زائد ناحیه تناسلی از تیغ یا ژیلت هایی مرطوب در حمام استفاده کنید و یا آن ها را بارها و بارها مورد استفاده قرار دهید ممکن است باعث عفونت ناحیه تناسلی گردد.


درمان عفونت قارچی واژن با نوره


ابتلا به عفونت قارچی مزمن گاهی باعث بروز مشکلاتی در زنان می شود که حتی زندگی روزمره آن ها را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. برای درمان این بیماری راه های بسیاری وجود دارد که در ابتدا بهتر است به پزشک متخصص زنان مراجعه کرده و تحت درمان بود. اما ما در این مقاله قصد داریم روشی را به شما معرفی کنیم که بسیار ارزان، موثر و آسان است. همان طور که می دانید دستگاه تناسلی باید همیشه تمیز و عاری از موهای زائد باشد. بهتراست از روشی برای رفع موهای زائد استفاده کنیم که نه تنها موثر در رفع موهای زائد بلکه خاصیت درمانی نیز داشته باشد. استفاده مرتب از نوره باعث تمیزی، خلاصی از خارش و سوزش و رفع بوی نامطبوع و تند واژن می شود.


واجبین و تاثیر آن بر سرطان


واجبین های بسته بندی امروزه فاقد ماده آرسنیک هستند. این ماده در درمان سرطان بسیار مفید بوده و از آن در داروهای شیمی درمانی استفاده می شود. به همین دلیل بهتر است از نوره های سنتی در بازار استفاده شود. استفاده مداوم از واجبین باعث پیشگیری و حتی گاهی درمان برخی از بیماری ها مانند سرطان می شود. برخی از لک ها و بیماری های پوستی و همچنین سرطان پوست ممکن است با استفاده مداوم از واجبین بهبود یابد.

همچنین همان طور که می دانید بدن دارای عروق بسیاری در نواحی مختلف است که به آن ها غدد لنفاوی می گویند. این غده ها در سراسر بدن پخش بوده که نقش مهمی را در دفاع بدن در برابر ویروس ها و باکتری ها ایفا می کنند. مهم ترین این غدد، غدد لنفاوی در دو طرف گردن، زیربغل و کشاله ران هستند. زمانی که این غدد بزرگ شوند ممکن است باعث بروز سرطان گردند. با استفاده از واجبین می توان تا حدی متورم شدن این غدد را کنترل کرد. این روش نوعی شیمی درمانی خانگی است که در تقویت عمومی سیستم بدن بسیار تاثیرگذار بوده و در برابر مهاجم ها از بدن دفاع می کند. 

استفاده از واجبین برای مردان هم پیشنهاد می شود. غده پروستات بخشی از دستگاه تناسلی مردان است که اغلب در سنین بالا بزرگ شده و ممکن است باعث بروز سرطان پروستات در مردان شود. استفاده از نوره برای از بین بردن موهای زائد دستگاه تناسلی آقایان نه تنها باعث تمیزی و نظافت می شود بلکه ممکن است باعث جلوگیری این نوع سرطان در مردان شده و یا آن را درمان کند.

همچنین در روایاتی در طب اسلامی و مقالاتی بیان شده که استفاده از واجبین باعث بهبود سرطان خون و یا جلوگیری از آن نیز می شود. با توجه به این اطلاعات بهتر است برای از بین بردن موهای زائد از این ماده سنتی و مفید برای بدن استفاده شود تا نه تنها از شر موهای زائد بدن بلکه از بیماری های مختلف نیز جلوگیری گردد.


خواص نوره در درمان بواسیر


یکی دیگر از فواید نوره در درمان و پیشگیری بیماری ها، درمان بواسیر است. بواسیر بخشی از آناتومی بدن است که ممکن است مشکلی به نام بواسیر یا هموروئید را در افراد به وجود آورد. در زمان ابتلا به این بیماری رگ های خونی روده در ناحیه مجرای خروجی متورم می شوند. در این زمان دفع مدفوع برای افراد بسیار دردناک خواهد بود. ممکن است خونریزی رکتوم و درد در هنگام نشستن، کار زیاد و ایستادن طولانی مدت نیز از علائم ان باشد. بواسیر در دو نوع بواسیر داخلی و بواسیر خارجی وجود دارد. بلند کردن اجسام سنگین، یبوست، نشستن طولانی مدت بر روی زمین، گاهی بارداری و زایمان، استفاده از رژیم های غذایی کم فیبر، افزایش سن، چاقی زیاد، سرطان روده بزرگ، آسیب های نخاعی و جراحی رکتوم از دلایلی هستند که ممکن است فرد دچار این بیماری شود.

حال غیر از درمان این بیماری با مراجعه به پزشک متخصص می توان با استفاده مداوم از نوره به فکر پیشگیری آن بود. استفاده از پودر نوره در آن ناحیه پاکیزگی و زدودن موهای زائد و در نتیجه تمیزی را منجر می شود و همچنین از بروز بیماری بواسیر جلوگیری می کند.


تاثیر واجبی بر زگیل تناسلی


زگیل تناسلی از بیماری های شایع زنان در ناحیه تناسلی است. این بیماری ناشی از ویروس های پاپیلومای انسانی با نام اختصاری HPV است. تشخیص این بیماری به دلیل پیدایش ضایعه هایی مانند زگیل یا جوش در ناحیه تناسلی راحت است. درمان های بسیاری نیز برای زگیل تناسلی مانند سوزاندن، فریز کردن و دارو وجود دارد که گاهی با توجه به وخامت اوضاع ممکن است درمان نشود. اما بهتر است بدانید استفاده از واجبی نیز باعث درمان زگیل تناسلی می شود. این روش یکی از موثرترین روش هاست که در کنار زدودن موهای زائد دستگاه تناسلی، می توان انواع زگیل ان را نیز درمان کرد.


مزایای دیگر استفاده از نوره یا واجبی


•    باعث تقویت بدن می شود.
•    قوای جنسی را تقویت می کند.
•    از جنون و افسردگی پیشگیری می کند.
•    در درمان غلبه بر سودا موثر است.
•    لک و پیس های پوستی را از بین می برد.
•    در درمان لاغری موثر است.
•    باعث روشن شدن و لطافت پوست می شود.
•    استفاده مداوم از آن باعث می شود تا موهای زائد در رشد مجدد نازک تر و لطیف تر شوند.
•    پوست را لطیف می کند.
•    قارچ پوستی را درمان می کند.
•    به رشد عضلات ورزشکاران کمک می کند.
•    مانع افتادگی و شل شدن پوست می شود.
•    به درمان رماتیسم و ام اس کمک می کند.
•    حشراتی مانند شپش ها را از بین می برد.


طرز استفاده از نوره(واجبی)


•    نوره را در ظرفی خشک ریخته و به آن آب گرم مایل به داغ بریزید. آن را هم زده و دقت کنید غلظت آن به حدی برسد که نه خیلی رقیق شود به طوری که شره کند و یا آن قدر غلیظ باشد که به سختی بر روی سطح پوست پخش گردد.
•    برای شروع ابتدا از دستکش استفاده شود تا با تماس آن با ناخن دست، جلوگیری شود.
•    نوره را بر روی سطح پوست خشک بدن با کاردک پخش کنید.
•    پس از حدود 4 دقیقه مقداری از خمیر را با کاردک بردارید، اگر موها به راحتی از روی سطح پوست جدا شد کل بدن را با آب بشویید اما اگر موها به راحتی از سطح پوست جدا نشدند یعنی خمیر باید بیشتر بر روی پوست بماند. اصولا بازه زمانی 5 تا 8 دقیقه زمان مناسبی برای شستن نوره خواهد بود.
•    مراقب باشید که این ماده بیش از حد بر روی پوست نماند زیرا باعث بروز حساسیت، التهاب، سوزش و خارش خواهد شد.
•    همچنین اگر برای بار اول از نوره استفاده می کنید ابتدا مقدار کمی از آن را بر روی مچ دست امتحان کنید تا نسبت به عدم حسایست بدن به این ماده اطمینان حاصل نمایید.
•    توجه داشته باشید که پوست برخی از نواحی بدن مانند زیر شکم و سینه نازک تر و حساس تر است بنابراین در هنگام گذاشتن و برداشتن نوره از روی سطح آن و همچنین مدت زمان ماندگاری بر روی آن نواحی دقت بیشتری داشته باشید.
•    پس از گذاشتن نوره، سعی کنید از لیف های لطیف برای شستشوی بدن استفاده کنید.
•    به شما پیشنهاد می کنیم برای از بین بردن موهای زائد صورت از نوره استفاده نکنید. زیرا پوست صورت بسیار نازک و حساس است که ممکن است پس از کشیدن نوره بر روی آن باعث التهاب، سوزش و خارش شود. همچنین گاهی ممکن است پوست بسوزد و باعث ایجاد لک های پوستی گردد.


ختم کلام

نوره یا واجبی پودری تقریبا سفیدرنگ است که با آب گرم ترکیب شده و خمیری به دست می آید که اگر بر روی سطح پوست قرار گیرد پس از 5 تا 8 دقیقه تمام موهای زائد آن قسمت را از بین خواهد برد. رشد مجدد این موها پس از 4 الی 5 روز شروع می شود. استفاده مداوم از این روش باعث می شود موها نازک تر و لطیف تر شوند. امروزه نام واجبی به پودرهای موبر بدل شده که در بسته بندی های مختلف با رایحه های متفاوت در فروشگاه ها، داروخانه ها و عطاری ها وجود دارند. همچنین پودرهای سنتی بدون بسته بندی نیز در عطاری ها یافت می شوند که از آن ها می توان به نوره اصل یاد کرد. این نوره های اصل غیر از خاصیت رفع موهای زائد در درمان و پیشگیری بسیاری از بیماری ها مانند درمان عفونت قارچی واژن، برخی از انواع سرطان، درمان بواسیر و زگیل تناسلی بسیار موثر هستند.

 

درمان-و-پیشگیری-برخی-بیماری-ها-با-استفاده-نوره.jpg


لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید
        مشاهده نظرات