Your browser does not support JavaScript!

بهترین پودر موبر صورت | واجبی برای صورت خوبه یا بد؟

23 آذر 1400

بهترین پودر موبر صورت


از بین بردن موهای زائد صورت و بدن همیشه یکی از بزرگ ترین معضلات خانم ها و آقایان بوده است. تا به امروز محصولات و شیوه های بسیاری برای از بین بردن موهای زائد به وجود آمده اند که هر یک از این روش ها دارای مزایا و معایبی هستند. افراد با توجه به سلایق، ویژگی ها و شرایط خود، روشی را انتخاب و از آن استفاده می کنند. در این مقاله برآنیم تا در مورد از بین بردن موهای صورت به وسیله بهترین پودر موبر صورت اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

 

آنچه خواهیم خواند :

•    انواع روش های از بین بردن موی صورت
•    پودر موبر دائمی صورت
•    پودر موبر برای صورت خوبه یا بد؟
•    درمان سوختگی پوست صورت با واجبی


همان طور که می دانید روش های بسیاری برای از بین بردن موهای صورت وجود دارد که در ابتدا به معرفی آن ها می پردازیم. 


انواع روش های از بین بردن موی صورت


•    روش اصلاح با بند یا شمع
•    روش شیو با تیغ و غیره
•    روش استفاده از دستگاه های لیزر برای از بین بردن موی صورت 
•    روش سوزاندن موی زائد صورت
•    روش اپیلاسیون با استفاده از موم
•    روش استفاده از کرم های موبر
•    روش استفاده از موزرها
•    روش استفاده از بهترین پودر موبر صورت

در ادامه قصد داریم به روش استفاده از بهترین پودر موبر صورت بپردازیم. اگر دغدغه از بین بردن موهای زائد صورت را دارید و هنوز از روش مناسبی برای از بین بردن آن ها استفاده نمی کنید با ما همراه باشید.


پودر موبر دائمی صورت


پودرهای موبر()، محصولات بسیار خوبی برای از بین بردن موهای زاند بدن و صورت هستند. طرز استفاده از این پودرها بدین صورت است که قبل از استفاده از آن ها می بایست بدن و صورت شما کاملا خشک باشد. پودر را درون ظرف پلاستیکی ریخته و به آن مقداری آب گرم اضافه کنید. آن را با کاردک هم زده تا به شکل خمیری نسبتا شل درآید. دقت کنید غلظت خمیر بسیار مهم است. سپس با کمک کاردک و بدون اینکه ناخن های شما به خمیر آغشته شود آن را بر روی سطح مورد نظر پخش کنید. اصولا پس از مدت 4 تا 5 دقیقه موهای زائد شما از بین خواهد رفت اما با توجه به نوع پوست و موی هر فرد این زمان ممکن است متغیر باشد. 

برای اطمینان از اینکه بدانید چه زمانی مناسب برای برداشتن پودر است می توانید هر 2 دقیقه یک بار مقداری از آن را با کاردک برداشته و اگر موها از پوست جدا شدند، می توانید تمام قسمت را ابتدا با کاردک تمیز کرده و سپس آن را بشویید. اما در خصوص پودرهای موبر دائمی باید گفت هیچ روش درمان قطعی برای از بین بردن موهای زائد وجود ندارد. بنابراین ممکن است برخی از پودرهای موبر دارای کیفیت بسیار بالا باشند اما هیچ وقت به طور دائمی تمام موهای زائد بدن و صورت را از بین نبرند.


پودر موبر برای صورت خوبه یا بد؟


از آن جا که ممکن است برخی از افراد به انواع روش های از بین بردن موهای زائد حساسیت داشته باشند، دور از تصور نیست که به پودرهای موبر نیز حساسیت داشته باشند. بنابراین در تجربه استفاده از پودر موبر برای بار اول بهتر است ابتدا آن را بر روی سطح کوچکی از ساعد دست خود امتحان کنید. اگر متوجه بروز خارش، قرمزی و سوختگی در آن قسمت نشدید می توانید از پودر موبر استفاده کنید. در مورد استفاده از پودر موبر برای صورت بهتر است بگوییم بر روی بسیاری از جعبه های پودرهای موبر(پودر نظافت) نوشته شده که استفاده از آن برای صورت و بدن مجاز است. اما همه ما می دانیم پوست صورت نسبت به پوست نواحی دیگر بسیار نازک تر، لطیف تر و حساس تر است. بنابراین استفاده از پودر موبر را برای صورت توصیه نمی کنیم. 

اما پودرهای باکیفیتی به بازار عرضه شده اند که پس از تحقیق و بررسی و اطمینان از نتایجی که افراد دیگر در استفاده از آن داشته اند، می تواند منجر به استفاده از بهترین پودر موبر صورت شود. در این خصوص ابتدا می بایست خمیر آماده شده را بر روی قسمت کوچکی از سطح پوست صورت قرار دهید و پس از گذشت چند دقیقه آن را پاک کرده و سپس آبکشی کنید. دقت داشته باشید پس از از بین بردن موهای زائد صورت با استفاده از پودر موبر به هیچ وجه صورت را لیف نشویید و آن را به آرامی با حوله لطیف خشک کنید. پس از گذشت یک روز اگر هیچ مشکل و عارضه ای مانند سوختگی، قرمزی و خارش به وجود نیامد می توانید از بهترین پودر موبر صورت که حتما دارای برند معتبری است، استفاده کنید.

 

پودر-موبر-برای-صورت.jpg


درمان سوختگی پوست صورت با واجبی


بسیار مشاهده شده است که افراد برای از بین بردن موهای زائد صورت خود از پودرهای موبر با برندهای متفرقه و بدون تست حساسیت دچار سوختگی در پوست صورت شده اند. بله! سوختگی پوست صورت با واجبی یا همین پودرهای موبر عاملی است که افراد به دلیل درمان آن به متخصصان پوست مراجعه می کنند. در ادامه قصد داریم شما را با چندین راه کار خانگی، غیر از مراجعه به پزشک متخصص و استفاده از داروهایی که تجویز می کنند، آشنا کنیم.

شاید شما نیز استفاده از روش های خانگی نظیر استفاده از خمیردندان، سیب زمینی، آب سرد و مواردی از این قبیل را در درمان خانگی شنیده باشید اما بهتر است بدانید روش های خانگی موثرتری نیز برای درمان سوختگی پوست صورت با واجبی وجود دارد.


استفاده از قرص ویتامین C و E


ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی است. ویتامین C عامل بهبود زخم و تولید کلاژن پوست است. بنابراین این ویتامین ها در ترمیم و محافظت از پوست بدن و صورت بسیار موثر هستند. 


استفاده از شیر بر روی سوختگی ناشی از پودر واجبی


شاید با خود فکر کنید که شیر چگونه باعث بهبود زخم سوختگی خواهد شد؟! شیر دارای چربی و پروتئین است که در تسکین سوزش و درد ناشی از سوختگی بسیار موثر است. برای اثرگذاری بیشتر می توان شیر را به مدت 15 دقیقه بر روی پوست مالش داد.


درمان سوختگی پوست صورت با واجبی با روغن نارگیل


همان طور که می دانید روغن نارگیل دارای ویتامین E است. اسیدهای چرب آن باعث جلوگیری از سوزش و همچنین ایجاد عفونت در ناحیه می شود.


استفاده از اسانس وانیل


با آغشته کردن یک تکه پنبه یا گاز استریل به اسانس وانیل و قرار دادن آن به آرامی بر روی محل سوختگی حس خنکی به پوست فرد منتقل شده و باعث تسکین درد خواهد شد. 


استفاده از عسل جهت درمان سوختگی پوست صورت با واجبی


عسل یک آنتی بیوتیک است. این ماده طبیعی، برای التهابات پوستی و قرمزی ناشی از سوختگی بسیار مفید است. متعادل کننده PH پوست است. به باکتری ها اجازه فعالیت در آن محل را نمی دهد. 


جو دوسر و خاصیت از بین برندگی سوختگی پوست


جو دوسر خاصیت تسکین دهندگی و کاهش التهابات پوستی را دارد. طرز استفاده از جو دوسر بدین صورت است که مقداری از آن را همراه با آن مخلوط کرده و برای مدت چند دقیقه بر روی پوست صورت قرار دهید. 


استفاده از روغن اسطوخودوس برای درمان سوختگی ناشی از واجبی


روغن اسطوخودوس از نظر علم شیمی خاصیت شفابخشی دارد زیرا به سرعت درد ناشی از سوختگی را کاهش داده و به بهبود آن کمک می کند. فرد می تواند به میزان یک قاشق چای خوری از این روغن را با آب مخلوط کرده و آن را به آرامی بر روی پوست قرار داد.


استفاده از کمپرس سرد


در این روش می توان از شیر سرد، آب و یخ استفاده کرد. به طوری که آن ها را در یک کاسه ریخت و دستمال تمیزی را به آن آغشته کرد و به مدت 5 دقیقه بر روی پوست ملتهب گذاشت. کمپرس سرد باعث سرد و تنگ شدن رگ های خونی شده و قرمزی ناشی از سوختگی را کاهش می دهد.


استفاده از انواع ماسک برای بهبود زخم ناشی از سوختگی پوست صورت


استفاده از انواع ماسک مناسب برای درمان سوختگی یکی دیگر از درمان های سوختگی پوست صورت با واجبی است. ماسک خیار دارای خواص آنتی اکسیدان بوده و در درمان التهاب و قرمزی پوست بسیار موثر است. 


استفاده از انواع عصاره جهت تسکین سوختگی


استفاده از عصاره بابونه و گل شمعدانی نیز در درمان سوختگی پوست صورت با واجبی بسیار موثر هستند. برای استفاده می توان چند قطره از عصاره را بر روی ناحیه سوختگی صورت قرار داد. این کار بهتر است روزی 2 تا 3 بار انجام شود.


خلاصه کلام

در اینجا به معرفی استفاده از روش هایی برای از بین بردن موهای زائد صورت پرداختیم که یکی از این روش ها، استفاده از بهترین پودر موبر صورت است. دقت کنید که هر پودر موبری با هر برندی برای استفاده مخصوصا جهت از بین بردن موهای زائد صورت مناسب نیست. به همین دلیل بهتر است در استفاده از پودر موبر صورت نهایت دقت را داشته باشید و ویژگی هایی نظیر برند موبر، نوع جنس پوست و مو را به دقت بررسی کنید. عدم توجه کافی به این موارد و عدم استفاده از روش مناسب ممکن است منجر به سوختگی پوست صورت شود. برای درمان سوختگی پوست صورت با واجبی نیز ابتدا به پزشک متخصص مراجعه کنید. در کنار آن و با توجه به شدت سوختگی می توانید از درمان های خانگی که در متن به آن ها اشاره شده است نیز استفاده کنید.


لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید
        مشاهده نظرات