Your browser does not support JavaScript!

بهترین پودر موبر بدن آقایان | نحوه استفاده واجبی برای مردان

3 دی 1400

استفاده از پودر موبر به دلیل خواصی که دارد از دیرباز تا به امروز مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته است. افراد برای رفع موهای زائد صورت و بدن خود از روش های بسیاری استفاده می کنند. هر یک از این روش ها دارای معایب و مزایایی هستند که فرد با توجه به شرایط مختلف از آن ها استفاده می کند. در این مقاله برآنیم تا در مورد بهترین پودر موبر بدن آقایان اطلاعاتی را با توجه به تحقیقات و بررسی هایی که انجام شده در اختیار شما قرار دهیم.

بهترین پودر موبر بدن مردان پودری است که اصل بوده و خواصی غیر از از بین بردن موهای زائد بدن داشته باشد. شاید با خود فکر کنید که این پودرها چه خواصی غیر از از بین بردن موهای زائد دارند؟! استفاده از پودر موبر دائمی دست و بدن تنها روشی است که غیر از زدودن موهای زائد دارای خواص درمانی نیز می باشد که در ادامه به این خواص اشاره خواهیم کرد. ابتدا با پودرهای موبر بیشتر آشنا شویم!

 

آنچه خواهیم خواند:

•    پودر موبر چیست و بهترین پودر موبر بدن آقایان چه نوع پودری است؟
•    اصلاح موی بدن آقایان
•    فواید نوره برای آقایان
•    مضرات واجبی برای آقایان
•    نحوه استفاده واجبی برای مردان
•    نکات مهم در خصوص استفاده از پودر موبر



بهترین پودر موبر بدن مردان چه پودری است؟


نام دیگر پودر موبر، "واجبی" یا "نوره" است. برخی از افراد مخصوصا افراد با سن و سال بالاتر، این پودر را بیشتر با این نام ها می شناسند. این پودر دارای سه ماده اساسی آرسنیک، آهک و گوگرد است. از آرسنیک برای تهیه داروهای شیمی درمانی استفاده می شود زیرا ماده ای ضدسرطان است. وجود این ماده یکی از دلایل مهم استفاده از پودر موبر است. بنابراین بهترین پودر موبر بدن آقایان پودری است که دارای این ماده مهم برای سلامتی بدن باشد. از طرفی آهک خاصیت تمیزکنندگی و ضدعفونی کنندگی برای بدن دارد که خود دارای مزایایی برای بدن است.


اصلاح موی بدن آقایان


اصلاح موی بدن مختص خانم ها نیست. این کار برای هر فردی لازم است تا همیشه تمیز و مرتب باشد. اصلاح موی بدن و صورت دارای فواید بسیار است. استفاده از بهترین پودر موبر بدن آقایان می تواند بهترین و یکی از ارزان ترین این روش ها باشد. اصلاح موی بدن آقایان برای مردان شناگر، بدن ساز و اصولا مردان ورزشکار روشی بسیار موثر جهت رعایت بهداشت و افزایش عملکرد فرد است. به طور مثال استفاده از پودر موبر دائمی دست و بدن در افراد شناگر باعث می شود تا فرد شناگر بتواند سریع تر شنا کند و عملکرد بهتری از خود نشان دهد. طبق گزارشی از Human Performance Laboratory که در سال ۱۹۹۲ منتشر شد، اصلاح موهای بدن حدود 5 درصد کیفیت شنای شناگران را افزایش می دهد. همچنین عضله های بدن یک بدن ساز زمانی نمایان می شود که دارای بدنی تمیز و عاری از مو باشد. همچنین وجود موی بدن ممکن است بر روی عملکرد افراد بدن ساز تاثیرات منفی بگذارد. 
موی بدن مردان گرمای زیادی را به خود جذب می کند و در نتیجه باعث تعریق بیشتر بدن و ایجاد بوی بد می گردد. بنابراین اصلاح موهای زیربغل، قسمت سینه و دستگاه تناسلی با بهترین پودر موبر بدن آقایان یکی از راه حل های بهداشتی برای مردان است. از طرفی تاثیر اصلاح موی بدن مردان بر زیبایی اندام آن ها نیز بسیار تاثیرگذار است.


فواید نوره برای آقایان


نوره یا همان پودرهای موبر فواید بسیاری غیر از حوزه بهداشت فردی برای بدن دارند که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت. اما به این موضوع دقت کنید که هر پودر موبری دارای خواص نیست. بهترین پودر موبر بدن آقایان همان پودرهای سنتی است که دارای آرسنیک، گوگرد و آهک باشد. متاسفانه پودرهای بسیاری با برندها و بسته بندی های مختلف در بازار عرضه شده که جز خاصیت از بین برندگی موهای زائد خاصیت دیگری ندارد. بنابراین بهتر است برای تهیه این پودرها دقت لازم را داشته باشید و بهترین پودر موبر بدن آقایان را خریداری و تهیه کرد. برخی از فواید نوره برای آقایان عبارتند از :

•    تقویت بدن
•    رعایت بهداشت و پاکیزگی
•    تقویت قوای جنسی آقایان
•    موثر در درمان غلبه سودا
•    موثر در درمان بیماری های پوستی مانند پیسی و حساسیت های پوستی
•    جهت پیشگیری از بیماری جنون و خوره
•    جهت درمان افسردگی و پریشانی
•    موثر در درمان لاغری
•    پیشگیری از انواع سرطان مانند سرطان خون و پوست
•    و خواص بسیار دیگر


مضرات واجبی برای آقایان


البته که هر روش برای از بین بردن موهای زائد دارای مزایا و معایبی است. استفاده از بهترین پودر موبر بدن آقایان نیز از این امر مستثنی نیست و در کنار فواید نوره برای آقایان مضراتی هم وجود دارد که بهتر است با آن ها آشنا شوید و قبل از استفاده از آن اطلاعاتی را به دست آورید.
•    این پودر نباید به مدت طولانی بر روی سطح پوست قرار گیرد زیرا باعث آسیب به پوست می شود.
•    سعی کنید پودر موبر با ناخن شما تماس نداشته باشد تا به آن آسیب نرسد.
•    اغلب پودرهای موبر دارای بوی تندی هستند که ممکن است بر تنفس فرد تاثیر منفی بگذارند و همچنین تا چند ساعت پس از استفاده از آن، محیط بوی نامطبوعی به خود بگیرد که در این زمان به شما پیشنهاد می کنیم از پودرهای موبر بدون بو و یا معطر استفاده کنید یا اینکه پس از استفاده اسفند دود کرده و یا از خوشبوکننده های محیط استفاده کنید.


نحوه استفاده واجبی برای مردان


بهترین پودر موبر بدن آقایان را با توجه به برندهای موجود در بازار انتخاب کرده و خریداری کنید. قبل از استفاده از واجبی می بایست بدن فرد کاملا خشک باشد. مقدار لازم پودر را درون ظرف پلاستیکی که در اکثر بسته بندی های پودر موبر وجود دارد، ریخته و بر روی آن مقداری آب گرم بریزید. آب نباید خیلی داغ و یا خیلی سرد باشد. سپس آن را با کاردک پلاستیکی مخصوص هم زده تا به حالت خمیری درآید. سپس بر روس سطحی از پوست که قصد از بین بردن موهای زائد آن را دارید قرار دهید. اصولا پس از مدت 4 تا 5 دقیقه با تاثیری که بر پیاز مو می گذارد موهای بدن کم کم شروع به سست شدن می کند و از سطح پوست جدا می شود.
اما دقت داشته باشید این زمان یک زمان دقیق برای رفع موها از سطح پوست نیست. جنس موها و پوست بدن در میزان زمان لازم برای اصلاح متفاوت خواهد بود. بنابراین به شما پیشنهاد می کنیم پس از گذشت 4 دقیقه سطح مقطع کوچکی از سطح پوست را با کاردک پاک کنید اگرموهای زائد به آسانی از روی پوست برداشته شوند یعنی زمان مناسب بوده و ابتدا با کاردک، خمیر خشک را از سطح پوست برداشته و سپس با آب گرم بدن را بشویید اما اگر متوجه شدید که موها به سختی از سطح بدن جدا می شود، خمیر می بایست زمان بیشتری بر روی سطح پوست بماند.


نکات مهم در خصوص استفاده از پودر موبر برای مردان


•    بهترین پودر موبر بدن آقایان را می توانید بر روی تمام قسمت های بدن استفاده کنید. اما به شما پیشنهاد می کنیم برای اصلاح موهای صورت از این پودر استفاده کنید. 
•    اگر برای اولین بار از این پودرها استفاده می کنید بهتر است آن را بر روی سطح کوچکی از پوست بدن امتحان کنید. اگر پس از استفاده پوست شما دچار قرمزی، خارش و سوزش نشد و اطمینان حاصل کردید که به این پودر حساسیت ندارید می توانید برای از بین بردن موهای زائد از آن استفاده کنید.
•    مکان استفاده از بهترین پودر موبر بدن آقایان بهتر است کاملا بسته نباشد و مقداری هوا در آن ورود و خروج گردد تا تنفس فرد به مشکل برنخورد.
•    پس از از بین رفتن موهای زائد به این روش پوست کمی حساس می شود بنابراین بهتر است بدن با آب گرم (نه داغ) و لیف های لطیف شسته شود.
•    برای از بین بردن بوی تند پودرهای موبر بهتر است پس از استفاده از آن، از خوشبوکننده یا دود اسفند استفاده شود.


خلاصه کلام

بهترین پودر موبر بدن آقایان پودری است که غیر از خواص از بین برندگی موهای زائد و نظافت دارای خواص درمانی نیز باشد. در این مقاله برخی از فواید نوره برای آقایان را لیست کرده ایم و به شما پیشنهاد می کنیم حتما آن ها را مطالعه کنید. از بین بردن موهای زائد مردان با پودر موبر دائمی دست و بدن یکی از روش های بسیار مفید، راحت و مقرون به صرفه است که فقط کافیست قبل از استفاده از آن ابتدا آن را تست کرده و پس از عدم حساسیت بدن به آن، از این ماده سنتی استفاده کرد.

 

بهترین-پودر-موبر-بدن-آقایان.jpg


لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید
        مشاهده نظرات