Your browser does not support JavaScript!

کم ضررترین روش حذف موهای زائد

23 آبان 1400

روش های حذف موهای زائد بسیاری وجود دارد که هر شخصی با توجه به نوع روش، به از بین بردن موهای زائد بدن و صورت خود اقدام می کند. همه افراد به دنبال خلاصی از دست موهای زائد بدن خود هستند. ما در این مقاله قصد داریم راه های دائمی حذف موهای زائد از جمله راه های کلینیکی و خانگی را به شما معرفی کنیم. همان طور که می دانید راه های بسیاری برای خلاصی از شر موهای زائد بدن وجود دارد که برخی از آن ها واقعا روش بسیار خوبی بوده به طوری که بسیاری از افراد از این روش ها استقبال می کنند.

موهای زائد بدن بر روی کل سطح پوست بدن انسان می رویند. این موها در دوران کودکی بسیار نازک و پرزی هستند اما با گذشت زمان و با به بلوغ رسید شخص، موهای زائد شروع به تراکم بیشتر و ضخیم تر شدن می کنند. البته میزان ضخامت موهای زائد و تراکم آن ها به ژنتیک افراد نیز بستگی دارد. در بعضی مواقع مخصوصا در خانم ها برخی از بیماری ها نیز باعث پرمویی و ضخامت زیاد موهای زائد می شود که حتی برخی از روش های پیشرفته امروزی مانند استفاده از دستگاه های لیزر هم بر حذف آن ها تاثیر چندانی ندارند. اما به هر حال روش های بسیاری وجود دارد که افراد می توانند به راحتی موهای زائد بدن خود را از بین ببرند.

راه های قطعی و غیرقطعی بسیاری برای از بین بردن موهای زائد بدن وجود دارد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.


راه های دائمی حذف موهای زائد


روش هایی مانند الکترولیز، IPL و لیزر موهای زائد روش های تقریبا قطعی و راه های دائمی حذف موهای زائد بدن هستند که بهتراست با آن ها بیشتر آشنا شویم.


روش الکترولیز موهای زائد بدن


در این روش فولیکول مو به صورت مستقیم و به کمک جریان برق آسیب دیده و غیرفعال می شود. این روش یکی از راه های دائمی حذف موهای زائد است که درمان آن ممکن است بیشتر از یک سال به طول بیانجامد. این روش نسبت به روش های دیگر ایمنی کمتری دارد. رنگ پوست افراد و رنگ موهای زائد بدن در این روش بر روی نتیجه کار تاثیرگذار نخواهد بود. 


روش IPL ، یکی از راه های دائمی حذف موهای زائد بدن


IPL بر روی پیاز مو تاثیر گذاشته و باعث از بین رفتن فولیکول مو می شود. این روش نه به اندازه روش الکترولیز اما باعث کاهش 75درصدی موهای زائد بدن می شود. دستگاه  IPL دستگاه لیزر نیست اما به لیزر خانگی و یا آرایشگاهی معروف است.


روش لیزر موهای زائد یکی دیگر از راه های دائمی حذف موهای زائد


استفاده از لیزر هم یکی دیگر از راه های دائمی حذف موهای زائد است که البته حدودا تا 90 درصد موها را به طور قطعی از بین می برد. این روش نیز بر روی پیاز و فولیکول مو تاثیر گذاشته و باعث نابودی آن ها می شود. عموما بین 4 تا 6 جلسه، 75 تا 90 درصد موهای زائد در این روش از بین می رود. این روش نسبت به دو روش قبل دارای ایمنی بیشتر است. نسبت به روش IPL نیز بسیار موثرتر است.


راه های خانگی رفع موهای زائد


راه های خانگی بسیاری جهت از بین بردن موهای زائد صورت و بدن وجود دارد که این راه ها نسبت به روش هایی که در بالا ذکر شد ارزان تر بوده اما هیچ یک از آن ها راه های دائمی حذف موهای زائد نیستند. گرچه بسیاری از افراد از این روش ها مدت ها استفاده کرده و راضی هستند. در ادامه شما را با انواع راه های خانگی رفع موهای زائد آشنا می کنیم.

 


راه های خانگی رفع موهای زائد با موچین، بند و یا اپی لیدی


کندن موها از چند طریق باعث از بین بردن موقتی موهای زائد بدن و صورت می شود. کندن موها با موچین که بیشتر برای موهای زائد ابرو و یا صورت مورد استفاده قرار می گیرد. یا در برخی مواقع برای برداشتن موهای زائد با تراکم بسیار کم که استفاده از موچین برای حذف آن ها بی دردسرترین روش است. بند انداختن و دستگاه های اپی لیدی نیز از روش های دیگر حذف موهای زائد است. این روش ها موهای زائد را از ریشه جدا کرده و باعث می شوند موها پس از مدت طولانی تری نسبت به سایر راه های خانگی رفع موهای زائد، مجددا رشد کنند. از این روش ها برای تمام نواحی بدن می توان استفاده کرد. این روش ها ممکن است جهت رشد مو را تغییر دهد. کمی دردناک است و ممکن است باعث افزایش رشد موها گردد.


وکس


یکی دیگر از راه هایی که باعث می گردد تا موهای زائد از ریشه از روی سطح بدن و صورت برداشته شوند روش وکس است. در این روش تعداد زیادی از موها از درون فولیکول ها به بیرون کشیده می شوند. این روش نیز ممکن است جهت رشد مو را تغییر دهد. کمی دردناک است و ممکن است باعث افزایش رشد موها گردد.


اصلاح مو


شیو موهای زائد بدن و صورت به وسیله تیغ و ژیلت از جمله روش های عمومی است که اغلب افراد از آن ها استفاده می کنند. این روش مو را از سطح پوست جدا می کند بنابراین پس از شیو، موها تا 3 روز بعد رشد می کنند. بر خلاف تصور بسیاری از افراد، این روش باعث افزایش رشد مو نمی شود اما چون به طریقی موها را از سطح پوست جدا می کند؛ به نظر می رسد موها ضخیم تر و متراکم تر شده است.


روش بلیچینگ یکی دیگر  از راه های خانگی رفع موهای زائد


این روش در اصل موها را کم رنگ تر می کند به طوری که گویا موی زائدی بر روی پوست وجود ندارد. ممکن است حساسیت زا بوده و حتی در برخی مواقع بر روی رنگ پوست نیز تاثیر بگذارد.


استفاده از کرم های موبر


موها توسط این نوع کرم ها با توجه به مواد شیمیایی که در ترکیب آن ها وجود دارد، تجزیه می شوند. در این روش به فولیکول مو آسیب نمی رسد. پس از 2 تا 4 روز مجددا موها شروع به رشد می کنند. ممکن است باعث حساسیت و تحریک پوست گردند.


استفاده از پودر موبر یکی دیگر از روش های حذف موهای زائد


امروزه پودرهای موبر با برندهای مختلف در بازار وجود دارد. پودرهای موبر واجبی که از پودرهای سنتی هستند و همچنین پودرهای موبری که در بسته بندی های مختلف با برندهای مختلف وجود دارند. پودرهای موبر اغلب دارای بوی تندی هستند. پودرهایی که در بسته بندی وجود دارند دارای رایحه بوده تا کمی از بوی تند آن ها کاسته شود. روش استفاده از آن ها بدین صورت است که پودر را با آب نسبتا داغ به صورت خمیر درآورده و بر روی سطح بدن خشک با استفاده از کاردک پهن می کنند. پس چند دقیقه و خشک شدن آن را با کاردک از روی سطح بدن تمیز کرده و پوست را آب کشی می کنند. اصولا در رابطه با استفاده از پودرهای موبر بهتر است از پودر موبر سنتی استفاده گردد. نام دیگر آن نوره و یا واجبی است. پودر موبر سنتی به علت فاقد هر گونه مواد شیمیایی غیر از از بین بردن موهای زائد بدن خواص دیگری مانند تقویت بدن، تقویت قوای جنسی، موثر در درمان بیماری های پوستی شده و از انواع سرطان مانند سرطان پوست و خون جلوگیری می کند.


از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی با پودر موبر


برای از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی روش های بسیاری مانند استفاده از وکس یا همان موم، استفاده از زردچوبه که یکی از روش های سنتی و خانگی برای از بین بردن موهای زائد است، شیو کردن، لیزر، استفاده از کرم و یا پودرهای موبر وجود دارد. هر یک از این روش ها دارای مزایا و معایبی هستند که با توجه به شرایط فرد می بایست مورد استفاده قرار گیرند.
در این قسمت برآنیم تا توضیحاتی در مورد از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی با پودر موبر به شما ارائه دهیم. پودرهای موبر دارای مواد شیمیایی هستند. بنابراین برای استفاده از آن ها در قسمت ناحیه تناسلی می بایست بسیار دقت نمود. ممکن است پس از استفاده، ناحیه تناسلی دچار قرمزی، سوزش و خارش گردد. بنابراین اقدامات زیر را برای از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی با پودر موبر جدی گرفته و انجام دهید.


اقدامات لازم جهت از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی با پودر موبر


•    قبل از استفاده از پودر برای از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی با پودر موبر از تماس مستقیم آن با چشم و یا ناخن خودداری کنید.
•    ناحیه تناسلی خود را تمیز کرده و قبل از استفاده از پودر آن را خشک کنید. 
•    طبق دستورالعمل استفاده از پودر، مدت زمان ماندن خمیر بر روی پوست را مدیریت و کنترل کنید.
•    اگر در ناحیه مورد نظر جای بریدگی و یا زخم دارید از گذاشتن خمیر بر روی آن جلوگیری کنید.
•    هر دو الی سه دقیقه یکبار با کاردک قسمتی کوچکی را برداشته و اگر موها از سطح پوست جدا شدند، کل ناحیه را با کاردک تمیز کنید.
•    در صورت بروز هر گونه حساسیت از پودر موبر استفاده نکنید.
•    بهتر است از آن به صورت متوالی استفاده نکنید. به طور مثال حداکثر هفته ای یک بار از آن استفاده شود. 
•    قبل از اولین استفاده آن را بر روی مچ دست امتحان کرده و تست کنید تا حسایستی به پودر موبر نداشته باشید.

همان طور که همه می دانیم روش های حذف موهای زائد زیادی وجود دارد که برخی از آن ها تقریبا دائمی بوده و برخی دیگر موقتی هستند. روش های دائمی که به روش های الکترولیز و یا لیزر گفته می شود تقریبا 75 تا 90 درصد موهای زائد را از بین می برند. اما روش هایی مانند بند انداختن، اپی لیدی، وکس و استفاده از کرم ها یا پودرهای موبر روش های موقتی هستند.

 

از-بین-بردن-موهای-زائد-ناحیه-تناسلی-با-پودر-موبر.jpg

 


لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید
        مشاهده نظرات