Your browser does not support JavaScript!

درمان تیرگی ناحیه تناسلی با پودر موبر | تاثیر واجبی بر پوست

4 آذر 1400

واجبی یا نوره پودر سفیدرنگی است که نه تنها برای از بین بردن موهای زائد بدن بلکه به علت خواص دیگری که دارد، مورد استفاده خانم ها و آقایان قرار می گیرد. واجبی یکی از ارزان ترین و سریع ترین روش ها برای از بین بردن موهای زائد است. به دلیل تاثیراتی که بر روی ریشه مو می گذارد باعث جدا شدن مو از سطح پوست می شود. پودر واجبی بر سفیدی پوست نیز تاثیرگذار است. در این مقاله برآنیم تا در مورد موضوع تاثیر واجبی بر پوست اطلاعات مفیدی را به شما ارائه دهیم.

آنچه خواهیم خواند:

•    تاثیر واجبی بر سفیدی پوست
•    نکات مهم در استفاده از پودر موبر
•    درمان تیرگی ناحیه تناسلی با پودر موبر
•    چرا ناحیه تناسلی تیره می شود؟


تاثیر واجبی بر سفیدی پوست


بسیاری از افراد که از تیرگی ناحیه تناسلی خود رنج می برند به دنبال روش هایی برای سفیدی آن هستند. البته که روش هایی مانند لیزردرمانی و دارودرمانی برای حل این مشکل وجود دارد. اما در کنار آن ها روش های خانگی نیز وجود دارد که یکی از این روش ها استفاده از پودرهای موبر است. افراد با استفاده از این پودرها می توانند تاثیرات شگرفی را بر روی بدن خود ملاحظه کنند.

استفاده از پودر موبر نه تنها افراد را از شر موهای زائد بدن خلاص می کند و پوست بدون مو به ما میدهد، باعث سفیدی پوست نیز می شود. همچنین در تقویت ایمنی بدن، تقویت قوای جنسی، درمان برخی از بیماری ها و موارد دیگر بسیار تاثیرگذار است. بنابراین خاصیت لایه برداری و سفیدکنندگی نیز یکی از تاثیرات واجبی بر سفیدی پوست است. استفاده از واجبی به صورت مداوم باعث می شود تا موهای زائد به مرور نرم تر و نازک تر شوند. همین امر تاثیر بسزایی بر سفیدی پوست خواهد داشت. استفاده از این پودرها همچنین روند پیری پوست را کند می کند و بر روشنی پوست نیز موثر است. برای نتیجه بهتر حتی می توانید واجبی را با مقداری ژل آلوئه ورا و آب لیمو مخلوط کرده و آن را بر روی نواحی مختلف پوست بدن قرار دهید و پس از گذشت چندد دقیقه آن را بشویید. حتی این پودر را می توان با مواد دیگر که بر روی سفیدی پوست تاثیرگذار هستند مخلوط کرد و بر روی سطح پوست قرار داد. دقت کنید این ماسک های خانگی را با روش صحیح درست کرده و از آن ها استفاده کنید.

تاثیر واجبی بر سفیدی پوست در صورت استفاده مداوم قابل مشاهده است. البته باید دقت کنید که از این پودر موبر به درستی استفاده کنید تا به پوست شما آسیب نزند. استفاده از این پودرها دارای روش خاصی است که بهتر است قبل از مصرف به نکات مهم زیر دقت کنید.


نکات مهم در استفاده از پودر موبر


•    سعی کنید از واجبی اصل برای از بین بردن موهای زائد استفاده کنید. پودرهای موبر بسته بندی شده اغلب نوره اصل نیستند بنابراین جز خاصیت رفع موهای زائد دارای خواص دیگری نیستند. از طرفی تاثیر واجبی بر سفیدی پوست بیشتر از پودرهای موبر بسته بندی شده موجود در بازار است.

•    این پودر را با آب گرم مخلوط کرده تا به شکل خمیر درآید. این خمیر نباید شل و یا سفت باشد. میزان غلظت آن طوری باشد که به راحتی بر روی سطح پوست پخش گردد.

•    پودر موبر اصولا باید بین 4 تا 8 دقیقه بر روی پوست بماند تا موهای زائد را کاملا از بین ببرد. اما با توجه به نوع پودر و همچنین نوع پوست افراد برای مراقبت بیشتر و جلوگیری از سوختن پوست بهتر است هر 2 دقیقه یک بار مقدار کمی از آن را از روی پوست بردارید؛ اگر موهای زائد به راحتی برداشته شدند کل پودر سطح پوست را با کاردک تمیز کرده سپس با آب بشویید.

•    پس از استفاده از واجبی بهتر است برای شستن بدن از لیف های لطیف استفاده کنید. بلافاصله پس از شستن پوست تاثیر واجبی بر سفیدی پوست را مشاهده خواهید کرد.

•    از این پودر به صورت مداوم استفاده کنید تا تاثیر واجبی بر پوست را به خوبی تجربه کنید.

•    این پودر دارای بوی بسیار تندی است که بهتر است در مکان های کاملا بسته از آن استفاده نکنید. همچنین از تماس مستقیم واجبی با ناخن انگشتان دست و پا پرهیز کنید.


درمان تیرگی ناحیه تناسلی با پودر موبر


از آن جا که درجه رنگ پوست در قسمت ناحیه تناسلی بدن بیشتر از سایر نواحی بدن است بسیاری از افراد سعی دارند با روش های مختلفی تیرگی این ناحیه را برطرف کنند. روش هایی مانند لیزردرمانی روش های گرانی هستند. البته که میزان تیرگی در حد دو تا سه درجه این نواحی امری کاملا طبیعی است که به علت رنگدانه های آن قسمت از بدن اتفاق می افتد. اما با روش های خانگی نیز می توان تا حدودی درجه این تیرگی را کمتر کرد.

درمان تیرگی ناحیه تناسلی با پودر موبر نیز یکی از این روش های خانگی، بدون دردسر و ارزان است. پودرهای موبر باعث می شوند ریشه موها ضعیف شده و موها در رشد مجدد بسیار نرم تر و نازک تر شوند. دلیل بعدی سفیدی ناحیه تناسلی پس از استفاده مداوم از پودرهای موبر این است که پس از قرار دادن پودر موبر بر روی سطح پوست، موها از محلی عمیق تر از روی سطح پوست جدا می شوند. یعنی برخلاف شیو موهای زائد با تیغ که میزان بسیار کمی از موها بر روی پوست حتی بلافاصله پس از شیو باقی مانده و با چشم دیده می شود، در روش استفاده از پودر موبر این گونه نیست و موها از جای عمیق تری از پوست جدا می شوند. همین امر تیرگی حاصل از وجود موها را کاهش داده و باعث سفیدتر دیده شدن ناحیه تناسلی می شود.


چرا ناحیه تناسلی تیره می شود؟


ناحیه تناسلی یکی از حساس ترین قسمت های بدن انسان است. تلاش جهت تمیز و پاکیزه نگه داشتن این ناحیه برای جلوگیری از انواع بیماری و عفونت ها بسیار مهم است. مراقبت از این ناحیه علاوه بر پیشگیری از بیماری ها از نظر زیبایی و تمیزی نیز مخصوصا برای بانوان بسیار اهمیت دارد. بنابراین سفیدی ناحیه تناسلی برای هر فردی خوشایند خواهد بود. علت رنگ تیره ناحیه تناسلی نسبت به سایر قسمت های دیگر پوست بدن بیشتر به آناتومی و ماهیت آن برمی گردد. ما در زیر به عواملی که باعث تغییر رنگ ناحیه تناسلی در بانوان می شود اشاره خواهیم کرد. با به دست آوردن این اطلاعات تا حد بسیار زیادی می توان به دلیل تیرگی ناحیه تناسلی و راه های درمان آن پی برد.


عللی که باعث تیرگی ناحیه تناسلی می شوند:


•    اولین و مهم ترین عامل، ژنتیک افراد است. رنگ ناحیه تناسلی ارتباط مستقیمی با ژنتیک افراد دارد.
•    افزایش سن باعث تغییر رنگ و تیرگی ناحیه تناسلی می شود.
•    تغییرات هورمونی ممکن است نه تنها بر روی رنگ بلکه بر روی ظاهر ناحیه تناسلی نیز تاثیر بگذارند. 
•    مصرف برخی از داروها ممکن است باعث تغییرات هورمونی شده و نهایتا بر روی رنگ ناحیه تناسلی افراد تاثیر بگذارد.
•    همان طور که می دانید سلول های پوست نیز به دریافت اکسیژن نیاز دارند. زمانی که تهویه مناسب وجود نداشته باشد، پوست اکسیژن کافی دریافت نکرده و تعریق می کند. این تعریق زیاد باعث تیرگی پوست می شود. 

•    پوشیدن لباس زیر امری طبیعی و مهم است تا از این ناحیه حساس در برابر آلودگی ها و بیماری ها محافظت گردد. اما دقت داشته باشید که استفاده از لباس زیرهای با جنس نامرغوب و تنگ باعث اذیت این ناحیه و نهایتا تیرگی آن می شود.

•    تحرک زیاد در افراد باعث تعریق بیشتر و ساییده شدن این ناحیه در بین پاها می شود که به خودی خود می تواند بر روی رنگ ناحیه تناسلی تاثیر بگذارد.

•    برای از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی بهتر است از روش های شیو مناسب استفاده شود. مثلا استفاده از تیغ و ژیلت های کند و نامرغوب به تدریج بر روی رنگ ناحیه تناسلی تاثیر می گذارد. همچنین استفاده بیش از حد از تیغ جهت شیو ناحیه تناسلی باعث تیرگی این قسمت می شود. یکی از راه های مناسب برای زدودن موهای زائد و در نتیجه سفیدی پوست ناحیه تناسلی استفاده از همین پودرهای واجبی است. تاثیر واجبی بر پوست امری کاملا مشهود است که افرادی که از این ماده به صورت مداوم استفاده می کنند دارای پوستی شفاف تر و روشن تر هستند.

•    مواد مینرال و ویتامین ها بر روی پوست افراد بسیار تاثیرگذار هستند. برخی از این مواد معدنی و ویتامین ها باعث شادابی پوست ناحیه تناسلی می شوند. بنابراین مصرف ویتامین ها و مواد معدنی موجود در برخی از غذاها و خوراکی ها نباید فراموش شود.

•    ملانوسیت مسئول تولید رنگدانه های پوست است که هر چه تولید آن در بدن بیشتر اتفاق بیفتد رنگ پوست تیره تر می شود.

•    بارداری یکی از عواملی است که بر روی رنگ ناحیه تناسلی تاثیر می گذارد. زیرا در این دوران تغییرات هورمونی در بدن ایجاد می شود که باعث تیره تر شدن رنگ پوست می گردد.
•    اضافه وزن زیاد نیز دلیل دیگر تیرگی ناحیه تناسلی است.
•    در نظر داشته باشید برای مراقبت از ناحیه تناسلی استفاده از هر نوع ژل شوینده بهداشتی و لوازم آرایشی و بهداشتی مورد تایید نیست. استفاده بیش از حد از ژل های شوینده و صابون های نامرغوب نه تنها باعث تیرگی ناحیه تناسلی بلکه باعث ابتلا به انواع عفونت و بیماری نیز می شود.

•    برخی از بیماری ها نظیر برخی سرطان ها، سندروم کوشینگ، سندروم تخمدان پلی کیستیک، مشکلات پوستی یا بیماری تیروئید و عفونت های باکتریایی و یا قارچی ناحیه تناسلی ممکن است بر روی تیرگی ناحیه تناسلی تاثیر بگذارد.


به طور خلاصه:
پوست یکی از مهم ترین اجزای بدن است که مراقبت از آن نیز بسیار اهمیت دارد. از آن جا که پوست ناحیه تناسلی بدن به دلیل وجود رنگدانه ها، نبود اکسیژن کافی و همچنین رطوبت زیاد دارای رنگ تیره تری نسبت به سایر بخش های دیگر پوست بدن است باعث حساسیت افراد مخصوصا بانوان شده است. راه های مختلفی برای سفید شدن ناحیه تناسلی وجود دارد که در این مقاله به تاثیر واجبی بر سفیدی پوست و درمان تیرگی ناحیه تناسلی با پودر موبر اشاره شد. پودر واجبی اگر به صورت مداوم مورد استفاده قرار گیرد باعث نازک تر و لطیف تر شدن موهای زائد شده و همچنین رنگ پوست آن نواحی را نیز روشن تر می کند.

 

درمان-تیرگی-پوست.jpg


لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید
        مشاهده نظرات